Починаючи з лютого 2022 року, з початком неспровокованої агресії рф проти України, вимоги часу до напряму тренінгів та контингенту, для якого вони призначені, значно змінилися. До того ж дуже гостро стало питання швидкого
поширення знань та вмінь з надання домедичної допомоги постраждалим. Активна допомога міжнародної спільноти
закладів вищої медичної освіти сприяла швидкій та ефективній підготовці наших викладачів в якості тренерів з курсів
«Базова підтримка життєдіяльності» (Basic Life Support, BLS), «Зупинка кровотечі» та PHTF. Застосування інноваційних цифрових технологій, моделювання клінічних ситуацій, зокрема за допомогою засобів дистанційного навчання, можливості сучасних симуляційних технологій та тренажерів дозволили здобувачам отримати необхідні теоретичні знання та оволодіти практичними навичками швидко і на найкращому рівні.
Мета дослідження: порівняльне оцінювання якості проведення симуляційних тренінгів з надання домедичної допомоги в осіб без базової медичної освіти із застосуванням різноманітних технік викладання.
Матеріали та методи. Тренінги проводили у двох форматах – традиційному офлайн за участю інструктора та із застосуванням методики HybridLab (запроваджена Литовським університетом медичних наук, м. Каунас, Литовська
Республіка) для 112 школярів та 27 вчителів.
Тренінг за звичайною методикою проходили у групах по 5–6 осіб 58 учнів та 14 вчителів, за методикою HybridLab
– 54 школяра та 13 вчителів у групах по 3–4 особи. Тривалість тренінгів становила 42 год. Ефективність оцінювали
за двома критеріями: середній бал підсумкового тестування та показник набуття нових знань.
Результати. Унікальне поєднання таких методів організації освітнього процесу, як HybridLab, тренінгів з домедичної допомоги, які були розроблені на підставі тренінгів «Перший на місці події», «Зупинка кровотечі» і BLS, та сучасних інструментів,
які дозволяють оцінити ефективність навчання на тренінгах, сприяло досягненню високого рівня опанування всіх необхідних
навичок якомога більшою кількістю людей за найкоротший час, що є провідною метою сьогодення.
Висновки. Досвід імплементації цих знань/вмінь та методик проведення тренінгів, як і подальше оцінювання їх ефективності,
ми вважаємо другим завданням всіх закладів медичної освіти та тренінгових центрів, які працюють в Україні, після викладання тренінгів з тактичної медичної підготовки комбатантів та екстреної тактичної медичної допомоги для медиків.
Starting from February 2022, with the beginning of the russian federation’s unprovoked aggression against Ukraine, the time requirements
for the direction of the trainings and the contingent for which they are intended have changed significantly. In addition, the issue
of rapid spread of knowledge and skills in providing first aid to the injured persons has become very acute. The active help of the international
community of higher medical education institutions contributed to the quick and effective training of our teachers as trainers
for Basic Life Support (BLS), Stop Bleeding and PHTF courses. The use of innovative digital technologies, modeling of clinical situations,
in particular, with the help of distance learning tools, the possibilities of modern simulation technologies and simulators allowed
applicants to acquire the necessary theoretical knowledge and master practical skills quickly and at the best level.
The objective: to perform a comparative assessment of the quality of conducting simulation trainings on providing pre-medical
care to persons without basic medical education using various teaching techniques.
Materials and methods. The trainings were conducted in two formats - traditional offline study with the participation of an
instructor and using the HybridLab method (introduced by the Lithuanian University of Medical Sciences, Kaunas, Republic of
Lithuania) for 112 schoolchildren and 27 teachers.
58 students and 14 teachers were trained according to the usual method in groups of 5-6 persons, according to the HybridLab
method – 54 schoolchildren and 13 teachers in groups of 3-4 individuals. The duration of the trainings was 42 hours. Efficiency
was evaluated according to two criteria: the average score of the final test and the indicator of acquiring new knowledge.
Results. A unique combination of methods of organizing the educational process, such as HybridLab, trainings on pre-medical
care, which were developed on the basis of the trainings “First on the scene”, “Stop the bleeding” and BLS, and modern tools
that allow to evaluate the effectiveness of training, contributed to the achievement a high level of mastery of all the necessary
skills by as many people as possible in the shortest time, which is the leading goal of today.
Conclusions. We consider the experience of implementing these knowledge/skills and training methods, as well as the further evaluation
of their effectiveness, to be the second task of all medical education institutions and training centers operating in Ukraine, after teaching
training on tactical medical training of combatants and emergency tactical medical assistance for medical specialists.