Корпоративна соціальна відповідальність характеризує реальну участь компанії у вирішенні соціально значущих проблем, активність бізнесу в досягненні комерційного успіху методами, які відповідають правовим, екологічним,
етичним і культурним нормам суспільного життя. Всі ці принципи реалізуються через систему взаємовідносин і зобов’язань з широким колом стейкхолдерів. Динаміка цих відносин з метою сталого розвитку компанії вимагає ефективного управління, прогнозування, оцінки та аналізу результатів використання соціально відповідальних практик.
Corporate social responsibility characterizes the real participation of the company in solving socially significant problems, business activity in achieving commercial success by methods that comply with legal, environmental, ethical and cultural standards of public life. All these principles are implemented through a system of relationships and obligations with a wide range of stakeholders. The dynamics of these relations for the sustainable development of the company requires effective management, forecasting, evaluation and analysis of the results of using socially responsible practices. The CSR concept is increasingly seen in the context of strategic management. At the same time, there is a problem of evaluation and accounting of socially responsible practices. In addition, this information should be clear, entrusting and accessible to stakeholders in order to have an effective dialogue with them.