У статті розглянуто питання впливу технологій дистанційної
освіти на особистісний розвиток студентів. Наголошено на зростаючій
популярності дистанційної освіти та необхідності розуміння її впливу на
особистісний розвиток студентів. В контексті сучасних технологічних змін та
під впливом глобальних чинників, таких як пандемія Covid-19 та
повномасштабне вторгнення росії в Україну – дистанційна форма навчання
стає все більш важливою альтернативою традиційному навчанню.
З’ясовано реальний стан та перспективи особистісного розвитку
здобувачів професійної освіти в контексті дистанційного навчання.
Дистанційне навчання вимагає від студентів самодисципліни, самоорганізації
та мотивації для досягнення навчальних цілей. Такі особистісні якості, як
самостійність, самоконтроль та гнучкість, стають особливо важливими у
цьому контексті. Крім того, в дистанційному навчанні важливо враховувати
індивідуальні особливості та потреби студентів для досягнення оптимальних
результатів.
Розглянуто різноманітні програми та практики, спрямовані на
особистісний розвиток студентів. Визначено, що дані програми відіграють
важливу роль у забезпеченні повноцінного навчання та розвитку особистості в
онлайн-середовищі.
Одними з ключових програм особистісного розвитку є: програми по
розвитку комунікативних навичок, які в умовах онлайн-навчання, де взаємодія
відбувається в основному через електронні засоби комунікації, вміння
ефективно спілкуватися є необхідним для успішного навчання; програми по
саморефлексії, що спонукають студентів до систематичного нагляду та аналізу
своїх навчальних досягнень, а також розвитку особистих якостей, цінностей та
цілей; програми розвитку лідерських якостей, які надають студентам
можливості для того, щоб проявити свої організаторські та керівницькі
здібності. Розглянуто зростання використання інформаційних технологій у
навчальному процесі, їх безпосереднього впливу на ефективність навчання та
особистісного розвитку студентів.
The article deals with the impact of distance education technologies
on students' personal development. The author emphasizes the growing popularity
of distance education and the need to understand its impact on students' personal
development. In the context of modern technological changes and under the
influence of global factors, such as the Covid-19 pandemic and Russia's full-scale
invasion of Ukraine, distance learning is becoming an increasingly important
alternative to traditional education.
The real state and prospects of personal development of vocational education
students in the context of distance learning are determined. Distance learning
requires students to be self-disciplined, self-organized and motivated to achieve their
learning goals. Personal qualities such as independence, self-control and flexibility
become especially important in this context. In addition, in distance learning, it is
important to take into account the individual characteristics and needs of students to
achieve optimal results.
Various programs and practices aimed at personal development of students
are considered. It has been determined that these programs play an important role in
ensuring full learning and personal development in the online environment.
Some of the key personal development programs are: programs for the
development of communication skills, which in the context of online learning, where
interaction takes place mainly through electronic means of communication, the
ability to communicate effectively is essential for successful learning; self-reflection
programs that encourage students to systematically monitor and analyze their
learning achievements, as well as develop personal qualities, values and goals;
leadership development programs that provide students with opportunities to show
their organizational skills. The article considers the growth of the use of information technologies in the
educational process, their direct impact on the effectiveness of learning and personal
development of students.