dc.contributor.author |
Громовик, Б. П. |
ua |
dc.contributor.author |
Унгурян, Л. М. |
ua |
dc.contributor.author |
Gromovyk, B. P. |
en |
dc.contributor.author |
Ungurian, L. M. |
en |
dc.contributor.author |
Громовик, Б. П. |
ru |
dc.contributor.author |
Унгурян, Л. М. |
ru |
dc.date.accessioned |
2017-12-13T13:31:18Z |
|
dc.date.available |
2017-12-13T13:31:18Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Громовик, Б. П. Нейроекономіка: концептуальні питання та значення для фармації / Б. П. Громовик, Л. М. Унгурян // Одеський медичний журнал. –2012. – N 1. – С. 12–14. |
ua |
dc.identifier.uri |
http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/1962 |
|
dc.description.abstract |
Метою роботи було теоретичне осмислення змістового наповнення і складових нейроекономіки та визначення особливостей її рішень для фармації. |
ua |
dc.description.abstract |
In this paper the theoretical foundations of new interdisciplinary direction in science at the intersection of economic theory, neurobiology and psychology — neuroeconomics were considered. Possible advantages of loyal character and disadvantages of ethical character neuromarketing for pharmacy were outlined. The specific component of sensory marketing was accented: visual merchandising, sound design and aromamarketing. It was shown that sensory marketing as innovation for the pharmacy — it is not so long ago forgotten old. |
en |
dc.description.abstract |
В статье рассмотрены теоретические основы нового междисциплинарного направления в науке на пересечении экономической теории, нейробиологии и психологии — нейроэкономики. Очерчены возможные преимущества лояльностного и недостатки нравственного характера нейромаркетинга для фармации. Акцентировано внимание на специфике составляющих сенсорного маркетинга: визуального мерчандайзинга, звукового дизайна и аромамаркетинга. Показано, что сенсорный маркетинг как новация для фармации — это не так давно забытое старое. |
ru |
dc.publisher |
ОНМедУ |
ua |
dc.subject |
нейрофізіологія |
ua |
dc.subject |
економіка |
ua |
dc.subject |
фармація |
ua |
dc.subject |
нейромаркетинг |
ua |
dc.subject |
neuroeconomics |
en |
dc.subject |
neuromarketing |
en |
dc.subject |
sensory marketing |
en |
dc.subject |
pharmacy |
en |
dc.subject |
нейроэкономика |
ru |
dc.subject |
нейромаркетинг |
ru |
dc.subject |
сенсорный маркетинг |
ru |
dc.subject |
фармация |
ru |
dc.title |
Нейроекономіка: концептуальні питання та значення для фармації |
ua |
dc.title.alternative |
Neuroeconomics: conceptual issues and importance for pharmacy |
en |
dc.title.alternative |
Нейроэкономика: концептуальные вопросы и значение для фармации |
ru |
dc.type |
Article |
en |