Нейроекономіка: концептуальні питання та значення для фармації

Show simple item record

dc.contributor.author Громовик, Б. П. ua
dc.contributor.author Унгурян, Л. М. ua
dc.contributor.author Gromovyk, B. P. en
dc.contributor.author Ungurian, L. M. en
dc.contributor.author Громовик, Б. П. ru
dc.contributor.author Унгурян, Л. М. ru
dc.date.accessioned 2017-12-13T13:31:18Z
dc.date.available 2017-12-13T13:31:18Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Громовик, Б. П. Нейроекономіка: концептуальні питання та значення для фармації / Б. П. Громовик, Л. М. Унгурян // Одеський медичний журнал. –2012. – N 1. – С. 12–14. ua
dc.identifier.uri http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/1962
dc.description.abstract Метою роботи було теоретичне осмислення змістового наповнення і складових нейроекономіки та визначення особливостей її рішень для фармації. ua
dc.description.abstract In this paper the theoretical foundations of new interdisciplinary direction in science at the intersection of economic theory, neurobiology and psychology — neuroeconomics were considered. Possible advantages of loyal character and disadvantages of ethical character neuromarketing for pharmacy were outlined. The specific component of sensory marketing was accented: visual merchandising, sound design and aromamarketing. It was shown that sensory marketing as innovation for the pharmacy — it is not so long ago forgotten old. en
dc.description.abstract В статье рассмотрены теоретические основы нового междисциплинарного направления в науке на пересечении экономической теории, нейробиологии и психологии — нейроэкономики. Очерчены возможные преимущества лояльностного и недостатки нравственного характера нейромаркетинга для фармации. Акцентировано внимание на специфике составляющих сенсорного маркетинга: визуального мерчандайзинга, звукового дизайна и аромамаркетинга. Показано, что сенсорный маркетинг как новация для фармации — это не так давно забытое старое. ru
dc.publisher ОНМедУ ua
dc.subject нейрофізіологія ua
dc.subject економіка ua
dc.subject фармація ua
dc.subject нейромаркетинг ua
dc.subject neuroeconomics en
dc.subject neuromarketing en
dc.subject sensory marketing en
dc.subject pharmacy en
dc.subject нейроэкономика ru
dc.subject нейромаркетинг ru
dc.subject сенсорный маркетинг ru
dc.subject фармация ru
dc.title Нейроекономіка: концептуальні питання та значення для фармації ua
dc.title.alternative Neuroeconomics: conceptual issues and importance for pharmacy en
dc.title.alternative Нейроэкономика: концептуальные вопросы и значение для фармации ru
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account