Українська освіта в умовах викликів воєнного часу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шевчук, Г. uk
dc.contributor.author Shevchuk, G. en
dc.date.accessioned 2024-10-28T10:15:53Z
dc.date.available 2024-10-28T10:15:53Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Шевчук Г. Українська освіта в умовах викликів воєнного часу. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2022. Вип 51. С. 745–749. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/16013
dc.description.abstract Для всієї системи української освіти, як і для інших сфер життя суспільства, війна є періодом найскладніших випробувань. Внаслідок повномасштабного вторгнення російських військ на територію України в тимчасовій окупації опинилася низка населених пунктів, частина з яких стала місцем активних бойових дій. Неминучими є кардинальні зміни в організації освітнього процесу, передусім задля збереження здоров’я і життя всіх учасників освітнього процесу, а також з метою створення безпечного освітнього середовища й належних умов для навчання, саморозвитку та педагогічної діяльності в нових реаліях. У статті розглянуто основні виклики для української освіти в період війни. Зокрема, проаналізовано статистичну інформацію щодо організації навчання на різних щаблях освіти, кількість вимушено переміщених учасників освітнього процесу (як в Україні, так і за кордоном), особливості вступної кампанії у 2022 році, стан освітньої інфраструктури тощо. Пандемія СOVID-19 зумовила активний розвиток дистанційного навчання в Україні, стрімке вдосконалення цифрових компетентностей педагогічних працівників і онлайн-комунікації зі здобувачами освіти. Безумовно, цей досвід дозволив функціонувати системі освіти й у воєнний період. Однак відбувається трансформація форм, методів, змісту освіти, змінюються терміни навчання, місце розташування закладів освіти. У зв’язку з цим, перед освітянами постає чимало завдань: як безпечно та якісно продовжувати навчання, як здобувати освіту вимушено переміщеним особам, коли завершувати навчальний рік, якою буде вступна кампанія і як сприяти тому, щоб абітурієнти залишалися (поверталися з-за кордону) здобувати вищу освіту в Україні й формували інтелектуальний потенціал нашої держави? Перелік викликів у сфері освіти не є вичерпним. Війна триває, щодня перед педагогами постають нові завдання, причому не лише освітнього характеру, а й психологічної підтримки учнів, студентів та їхніх батьків. uk_UA
dc.description.abstract The war is a period of the hardest challenges for the whole educational system of Ukraine, as well as for other spheres of social life. The full-scale invasion of the Russian army to the territory of Ukraine resulted in a temporary occupation for a number of cities and towns, some of which became active battlegrounds. This entailed inevitable fundamental changes in organizing the educational process, first of all for the sake of preserving life and health of all the participants, and also for creating a secure educational environment and proper conditions for learning, self-education, and pedagogical activities in the new realities. The article reviews the main challenges that Ukrainian education faces during the wartime. In particular, it analyzes the statistical information about organizing education on different levels, the quantity of the educational process participants involuntarily displaced (both in Ukraine and abroad), the peculiarities of the admission process in 2022, the conditions of the educational infrastructure, etc. The СOVID-19 pandemic determined an active tendency towards distance learning in Ukraine, a rapid improvement in digital competences of pedagogical workers, and online communications with students. Of course, this experience allowed functioning of the educational system in the wartime period as well. But the forms, methods and content of education are being transformed; education terms get changed, as well as the location of the educational establishments. This poses a lot of challenges before the pedagogues: how to continue the education safely and with good quality, how displaced people may access education, when the educational year is to be finished, what the admission process shall be, and how to facilitate enrollees to stay (or return from abroad) and receive higher education in Ukraine so to form an intellectual potential of our country? The list of challenges in the educational sphere is not exhaustive. The war goes on, the pedagogues face new challenges each day, and they are not only of educational nature, but also of the psychological support for pupils, students, and their parents. en
dc.language.iso uk en
dc.subject освіта uk_UA
dc.subject Україна uk_UA
dc.subject війна uk_UA
dc.subject заклад освіти uk_UA
dc.subject дистанційне навчання uk_UA
dc.subject вступна кампанія uk_UA
dc.subject вимушено переміщені особи uk_UA
dc.subject education en
dc.subject Ukraina en
dc.subject war en
dc.subject educational establishment en
dc.subject distance learning en
dc.subject admission process en
dc.subject involuntarily displaced persons en
dc.title Українська освіта в умовах викликів воєнного часу uk_UA
dc.title.alternative Ukrainian education under the wartime challenges en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу